SL svarar på min kritik

Jag skrev till SL och framförde min kritik om det senaste de utsatte mig för (snart betalar vi 800 kronor i månaden för ett SL-kort och då har vi också större rätt att ställa krav på dem).

Här är svaret jag fick:

> Svar från SL Kundtjänst
>
> Tack för ditt e-brev.
>
> Hej Maria!
>
> Jag beklagar att du upplever att det är svårt att komma fram till SL Kundtjänst. Att det skall bli billigare för resenärerna att ringa till SL Kundtjänst är ett politiskt beslut.
>
> De bussar som står tomma är oftast förare som har rast eller skall avgå ganska snart. Skulle dessa bussar börja köra linjer som de inte är satta till att köra så skulle det bli, många andra som inte får någon buss att åka med. Förarna skulle inte kunna ha sina raster. Många förare skulle inte kunna gå hem i tid osv.osv.
>
>
> Vänliga hälsningar
>
> Björn Berndtsson
> SL Kundtjänst


Hm... Det är alltså synd om chaufförerna - inte oss som kommer för sent till jobbet på grund av SL.

Kiss my ass, SL!

Kommentarer
Postat av: Liv

Lösningen borde väl vara att anställa fler chaufförer så bussar och tåg kan rulla!?

Men vad förväntade du dej för svar egentligen? SL gör ALDRIG fel! :/

2011-08-04 @ 06:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0