Årets tråkigaste dag

Midsommardagen har tagit över den roll som Långfredagen hade förr i tiden: årets tråkigaste dag. Det är som om hela landet ligger i dvala. Invånarna för att de är bakis, infrastrukturen för att allting är stängt.

Förra året gick jag på bio på Midsommardagen. Jag var lite uttråkad och därför valde jag att åka till Kista Galleria eftersom jag då kunde döda ett par tråkiga timmar i diverse butiker och att de i sin slogan skryter om att "de alltid har öppet".
Denna slogan gäller tydligen inte Midsommardagen.

Jag kom till Kista Galleria tre timmar innan min film skulle börja. Allting, förutom McDonalds, var stängt.

Det blev en tre timmar lång fika på Donken innan bion började. Oändligt långa tre timmar. Obeskrivligt tråkiga.

Jag vill inte påstå att jag har roligare i år. Min jobbjour började halv fyra i morse och jag är låst fram till halv två. Sedan är agendan tom.
Det är dagar som dessa som man är lyckligare än någonsin över att det finns böcker.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 02:25:20
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Maria

Tack, Fanny! Jag uppdaterar när jag har tid, möjlighet och framför allt: har någonting att skriva om. Jag uppdaterar aldrig för sakens skull. Hoppas du fortsätter att läsa.

2011-07-11 @ 08:59:18
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0