Somriga gubbrörapajer

Mamma fyllde 60 år igår. Det blev inget stort firande men jag bjöd henne i alla fall på god mat. Till förrätt/tilltugg gjorde jag Gubbrörapajer.
Dessa slängde jag ihop på måfå, därför finns det inget exakt recept men jag skriver ner på ett ungefär.

INGREDIENSER:

pajdeg (räcker till cirka 12 minipajer):

2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
100 gram margarin
2-3 msk kallt vatten

fyllning:

kokt färskpotatis
rå gul lök
anjovis
3 ägg
1,5 dl matlagningsgrädde
salt och peppar

GÖR SÅ HÄR:

Arbeta ihop ingredienserna till pajdegen snabbt. Låt stå i kylen minst en halvtimme. Tryck sedan ut degen i en minimuffinsplåt.
Lägg sedan i potatis, lök och anjovis i pajskalen. Fyll upp med äggstanningen. Grädda cirka 20 minuter på 200 grader.

Härligt somriga små pajer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0