Söndagsträning och gammeldags äppelkaka

Så här långt har min lediga helg varit mycket trevlig (jag har ju faktiskt en ledig dag till innan jag börjar att jobba igen).
Igår tränade jag på förmiddagen och sedan var jag och fikade med mina vänner Tress och Mattis. Ett program om/med Bon Jovi avslutade kvällen.

Det blev träning i förmiddags också. Ett riktigt hårt pass dessutom för idag hade jag med mig en träningskompis, Hanne.

Sedan åkte jag hem och ställde mig i köket och förberedde lite smarrigt till nästa veckas arbetspass. Tress gav mig inspiration häromdagen då hon hade gjort Leilas Gammeldags äppelkaka (bakgrundsmusik till bakandet idag var Bon Jovis "Keep the faith" på hög volym).
Den kommer kollegorna att få avnjuta i veckan som kommer.


På "att köpa"-listan: lite roligare ugnsformar. Jag gjorde min äppelkaka i en vanlig rund form med löstagbar botten och bröade formen med flagad mandel istället för ströbröd. Tress kaka blev mycket finare eftersom hon hade en bättre form att göra den i.


Kommentarer
Postat av: Tress

Ser smarrig ut.Ska pröva med lite flagad mandel nästa gång:-)

All kärlek.Kram

2011-06-20 @ 12:50:27
URL: http://2-barnsmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0