Aprilledig på kungliga högtidsdagar

Något i sista sekunden (veckans underdrift) fick jag till sist - sent, sent på eftermiddagen - mitt efterlängtade aprilschema.
Och jag blev ledig den dagen jag hade önskat att vara det: den 29 april. Då är nästa kungliga bröllop mellan prins William och hans Kate. Det vill jag ju inte missa! Som en liten bonus invigs årets hockey-VM samma dag.

Ytterligare en bonus: jag är även ledig dagen efter - på Valborgsmässoafton - då vår kung blir 65 år. Förra året lyckades jag lura med mig hemmafixaren Martin till Yttre borggården för att uppvakta på kungens födelsedag men jag betvivlar att han gör den "uppoffringen" två år i rad.

Jag får hitta ett annat sällskap i år när jag ska fira kungen. För dit ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0