Chocolate chip and peanut cookies

Den gråa måndagsmorgonen förvandlades till en helt ljuvlig vårdag med strålande sol, blå himmel och mer plusgrader än vad termometern visat på flera, flera månader.

Jag har haft balkongen på vid gavel och vädrat samtidigt som jag har bakat. Håller fortfarande på att kurera mig från min förkylning - imorgon jobbar jag igen och då tänker jag var helt frisk!

Efter att mina kanelbullar var klara ställde jag mig och testade ett för mig nytt recept på chokladkakor med jordnötter.
Mina arbetskamrater på onsdag får testa dessa.

INGREDIENSER:

200 gram rumstempererat smör/margarin
2 dl strösocker
2 dl havregryn
2,5 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
1 tsk bakpulver
1 dl grovt hackade jordnötter
100 gram grovt hackad mörk choklad

GÖR SÅ HÄR:

Sätt ugnen på 175 grader.
Rör samman socker och smör poröst i en Kitchen Aid. Tillsätt sedan resten av ingredienserna och rör ihop till en deg.
Forma kakorna till valfri storlek och lägg på en plåt med bakplåtspapper (tänk på att de blir dubbelt så stora vid gräddning).
Grädda kakorna 13-15 minuter.


Kommentarer
Postat av: Göran

Gud vilka goda kakor.

2011-03-17 @ 23:31:39
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0