Det gula guldet

Min kärlek för saffran är enorm. Denna universalkrydda vars användarområden är oändliga. I matlagning och i bakning.
Men kryddan kostar skjortan. Denna vinter var väl priset ok men förra säsongen låg priset i svenska butiker nästan på 60 kronor per gram.

Det är inte för inte som saffran kallas för "det gula guldet".

Inte för att det är så mycket billigare söderöver. Men jag kunde inte motstå att köpa mig en burk (inga små kuvert här inte!) med saffran i Dubai. Där är den inte heller söndermald utan ligger i små trådar. Och den avger en fantastisk doft.
Hela min väska doftade av ljuvlig saffran när jag kom hem och öppnade den (och detta kände jag trots att mitt luktsinne inte fungerar just nu).

Åh, vad jag kommer att kunna njuta en tid framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0