Sommarens projekt på balkongen

När man bor i lägenhet är balkongen den viktigaste platsen under sommarhalvåret. Och så fort det första vårtecknet visar sig (i förrgår hade jag en trött fluga inne på besök) så börjar man att planera vad man ska göra för trevligt på detta begränsade utrymme.

Förra året piffade jag upp räckena rejält genom att måla dem vita (tog nyss en titt och insåg att de inte skulle må dåligt av ett lager färg till). Och projektet i år blir odling. Ja, nu kan jag ju inte göra allt för stora utsvävningar (rabarber till exempel får jag tigga av snälla vänner med riktiga trädgårdar) men lite kryddor och örter hade jag i alla fall tänkt mig att så.

Ett litet problem är att jag inte alls är välsignad med "gröna fingrar". Faktum är att växter över lag verkar hysa agg mot mig. De enda krukväxterna som jag har fått att överleva är de som jag har placerat ute i trapphuset. De trivs mycket bättre där än inne hos mig.

Så min förhoppning är att balkongväxterna också tar sig när de inte behöver befinna sig i min direkta närhet hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Balkonger kan vara så mysiga om man "inreder" dem rätt. Det är ju jättekul att fixa till balkongen! :)

2011-03-22 @ 15:21:55
URL: http://beautylifestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0