Det kunde ha gått riktigt illa...

Hockey-VM (liksom OS) är heligt för mig . Och som skiftarbetare har jag under åren fått fixa och trixa så att jag inte missar VM-finalen om Tre Kronor spelar den.
Det har alltid fungerat.

Fram tills i år.

På söndag var jag schedulerad att jobba hela eftermiddagen. Från halv tre på eftermiddagen tills midnatt. Och när jag såg den första matchen i turneringen som Tre Kronor gjorde mot Norge så tänkte jag att det kanske inte gjorde så mycket.

Sedan vände spelet. Och när killarna vann över Tjeckien i en helt fantastisk match alldeles nyss fick jag sorgset konstatera: Tre Kronor är i final! Och jag jobbar!

Det kunde ha blivit en katastrof utan dess like om jag inte hade haft så underbara kollegor som jag faktiskt har. När matchen var slut skrev jag omedelbart på min Facebook-sida och frågade om någon kollega hade barmhärtighet nog att ta min flygning på söndag. Bara sekunder senare är det en fin kollega som anmäler sitt intresse. Några samtal senare var min karriärs snabbaste byte genomfört.

Tack, snälla Elinda! I owe you plenty!


Kommentarer
Postat av: Tress

Skulle kunna säga att jag är glad för din skull och det är jag verkligen.Men jag antar att du är glad så det räcker och blir över:-)



Puss!

2011-05-13 @ 22:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0