En ovanligt trevlig försommarlördag

På eftermiddagen idag (efter att ha kört mitt första spinningpass på säkert tio dagar) så åkte jag tillsammans med mina vänner Tress och Mattis till Steninge slott och fikade.


Vi satt ute. Till skillnad mot igår så var det vindstilla och därför blev det ljuvligt varmt. Titta så glada mina vänner är över det.


Dagen till ära hade både jag och Tress fixat våra naglar. Tress hade fransk manikyr och jag hade målat mina naglar i Isadoras "Lilic bikini" nr 714.
Jag hade på mig mitt fina armband med "21" i strass men det kom inte med på bild.


Steninge slott (eller egentligen är det ladan bredvid) har försäljning av glas och lite andra souvenirer. Jag kunde inte låta bli att köpa saffranssirap och rabarbermarmelad. Det lät alldeles för mumsigt för att avstå.


Glädjande nog hittade jag även ett nytt köksförkläde. Det förra fick en fläck Cillit Bang på sig och frätte sönder (helt sann historia).
Det här nya, fina med rosor kommer inte i närheten av Cillit Bang (som annars är ett mycket effektivt rengöringsmedel).

En mycket trevlig försommarlördag.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Underbart ju =)

2011-05-07 @ 19:33:16
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Tress

Ser fram mot fler trevliga fika stunder i solen med mina fina vänner:-)

2011-05-08 @ 09:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0