Långledigt i helgen

Nu är det långledig helg och hockey ikväll. Eftersom jag inte vill missa matchen så begav jag mig ut i förorten med omnejd på förmiddagen för att uträtta lite ärenden.
Hämtade en bok på biblioteket som jag hade reserverat (alltså, jag måste lägga ner mer tid på läsningen framöver - har massor med böcker som jag vill läsa på hög här hemma), in på Apoteket för att köpa linsvätska (när jag väl var där kom jag äntligen ihåg att köpa värktabletter också - det har jag aldrig hemma när jag behöver det). Sedan var jag på Willys och handlade grönsaker och lite bakingredienser (har lovat att baka kakor till en snäll kollega tills på måndag då vi ska på kurs) och slutligen hamnade jag på vår asiatiska livsmedelsbutik där jag köpte jätteräkor (jag vaknade upp i morse och kände ett enormt sug efter Spaghetti con gamberetti - det blir kvällens middag) samt dumplings (längre än så kommer man inte från GI) som blev dagens lunch.

Så. Nu är jag mentalt redo för kvällens sammandrabbning mellan Tre Kronor och Frankrike.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0