Hälsostatus: haltande

Det skedde ett litet missöde i hemmet idag. Jag har haft jour och ägnade mig därför åt inomhusaktiviteter. Hann att läsa halva Liza Marklunds nya bok, gjorde en välbehövlig pedikyr, ett par matlådor och en gigantisk lussebulledeg (jag var tvungen att använda fyra plåtar - visste inte ens att jag ägde så många).

Mitt i denna ganska lugna dag lyckades jag att snubbla. Inomhus. Jag har nämligen alltid tofflor på mig inne och idag var tydligen en tröskel för hög.
Så jag föll. Rejält.

Först trodde jag bara att jag skulle klara med undan med två enorma blåmärken på knäna. Efter att ha kört ett mycket roligt - men hårt - spinningpass nu på kvällen kan jag konstatera följande: jag har sträckt vadmuskeln. Också.

Kanske var det för att passet var så roligt som jag inte kände någonting under tiden. Smärtan kom först efteråt när jag skulle gå hem. Det var en pina.

Mina ben är alltså blåslagna både fram och bak. Jag tröstar mig med att det inte är bikinisäsong och haltar vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0