Ny träningsmånad, nya mål

Oktober blev inte så bra träningsmässigt som jag hade hoppats på grund av en ovälkommen förkylning samt ett intensivt arbetsschema (inte för att jag har så speciellt dåligt samvete - jag har ändå tränat mer än vad de flesta gör). Däremot tror jag att november kommer att bli mycket bra (ur träningssynpunkt).

Inledde denna varma - men gråa - novemberdag med att köra ett ganska tungt pass för bröst och triceps. Bröstmusklerna är ju den muskelgrupp som jag tycker är tråkigast att köra vilket har bidragit till att jag har varit relativt svag i dessa muskler.
De senaste månaderna har jag dock utmanat mig själv att bli starkare i bröstmuskelaturen. Och jag märker verkligen resultat! Inte för att jag gör flera snygga armhävningar från tårna i rad obehindrat ännu det är inte långt ifrån. Innan nyår borde jag klara av det.

Det får bli nästa delmål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0