Minnet sviker mig

De senaste åren har mitt minne för namn försämrats markant. En gammal kollega som jag inte hade sett på flera år klev ombord en flygning härom månaden. Jag kunde minnas flygningar vi haft tillsammans, saker vi pratat om, övernattningar vi hade haft samtidigt.
Men jag kunde inte minnas hennes namn. Det var borta.

Igår hade jag lite ärenden i byn. Gå förbi Biblioteket och hämta en bok, till Apoteket för att köpa näsdroppar till jobbet och linsvätska till mig själv samt köpa lite mat på Willys.
Ingen stor beslastning för minnet, kan man tycka.

Jag njöt verkligen till fullo av min första lediga fredag på flera månader. Körde axlar och ett mycket intensivt och svettigt spinningpass på kvällen.
Gjorde ännu en saffranspannkaka när jag kom hem som jag ställde i ugnen under tiden jag skulle duscha.

När jag hade tagit av mig mina träningskläder var det dags att ta ur linserna ur ögonen. Det var då jag upptäckte - till min stora fasa - att jag har glömt att köpa linsvätska. Trots att det var orsaken till att jag ens gick in på Apoteket i går.

Idag är det dessutom helgdag vilket innebär att vårt lokala Apotek håller stängt. Även så i morgon. Och på måndag börjar jag jobba klockan sex på morgonen.

Av den anledningen blir det ett spontanbesök på Arlanda idag. Där hade Apoteket öppet. Från och med nu kommer jag att börja använda funktionen "anteckningar" i min iPhone frekvent. Det tar alldeles för mycket tid när man inte kommer ihåg saker.

Jag erkänner mig besegrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0