Fredagspanelen om julplanering och avundsjuka

1. HAR DU NÅGRA IRRATIONELLA NOJOR?

Nojor är just irrationella. När jag ser en orm på tv drar jag automatiskt upp fötterna från golvet trots att mitt förnuft säger till mig hur omöjligt det är att en orm ska kunna krypa ut ur tvn och döda mig.

2. HAR DU REDAN BÖRJAT PLANERA INFÖR JULEN?

Självklart! Jag tycker mycket illa om både snö och kyla men jag älskar julen och allting runt omkring den. Igår läste jag en mycket intressant artikel (kan tyvärr inte minnas vart) där det stod att vår planering av julen har mycket att göra med vår inställning till den.
För mig är julen som en gigantisk karamell och jag vill suga på den så länge som möjligt.

3. HUR EGOISTISK ÄR DU?

Jag jobbar på att bli mer egoistisk och säga "nej". Jag har blivit bättre med åren dock.

4. KAN DU BLI AVUNDSJUK PÅ DINA VÄNNER?

Nej, men jag kan bli väldigt förbannat på dem som har ett mycket bra liv utan att uppskatta det.

5. VAD SKULLE DU VILJA EN EGEN TEMADAG?

AIDS
har ju en egen dag (den 1 december) men uppmärksammas tyvärr av få. Kunskapen kring sjukdomen och hur den sprids är bedrövligt dålig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0