Fredagspanelen om smeknamn och skilsmässor

Innan jag ger mig ut för att storhandla (lördagar är bästa dagen att göra det på eftersom ingen annan skulle komma på idéen att bege sig ut då) bjuder jag er på veckans Fredagspanel:

1. BRÅKAR DU MED DINA VÄNNER?

Mycket sällan men det händer. Och faktiskt uppstår det ibland konflikter med de vänner man minst förväntar sig att man skulle hamna i en konflikt med. Då blir jag helt paff och en smula besviken eftersom orsakerna till bråken i mina ögon oftast är petitesser.

2. HAR DU LÄTTAST ATT UMGÅS MED KILLAR ELLER TJEJER?

Killar! Jag känner mig mer avslappnad och bekväm i killars sällskap. Umgås jag med tjejer så klarar jag bara av en i taget. Jag varken kan eller orkar umgås med tjejer i större sällskap längre. 

3. HAR DU OCH DIN PARTNER EGNA SMEKNAMN PÅ VARANDRA?

Just nu har jag ingen partner men jag har smeknamn på alla mina vänner. En del är tydligen inte så uppskattade men alla mina vänner har ett.
Mina ex har också smeknamn. Inte alltför smickrande dock.

4. SKULLE DU BLI EN BRA CHEF?

De gånger jag har varit chef så har jag varit en mycket bra chef. En kvinnlig chef jag hade tidigare lärde mig "what not to do".

5. TROR DU ATT SKILSMÄSSA KAN VARA NÅGOT POSITIVT?

Jo, verkligen! Ibland tar kärleken bara slut. Och föräldrar som försöker leva i ett äktenskap som är dött "för barnens skull" underskattar sina barns intelligens. Barn är så oerhört medvetna och läser av tonfall och kroppsspråk bättre än vad vi vuxna tenderar att göra. Vad ger man dem för bild av äktenskapet då?
Jag tror att alla skilsmässor är smärtsamma när de väl inträffar. Men resultatet av dem kan man faktiskt vända till någonting positivt. Eloge till alla par som lyckats göra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0