HATA SL!

Den positiva energi jag hade efter morgonens träning lyckades SL ta död på när jag var på väg till jobbet. Det mest tragiska är att jag var med om EXAKT samma sak ganska nyligen.

Jag kör en mycket kort resumé:

Jag och uppskattningsvis 40 andra resenärer väntar på Arlandabussen vid Märsta station. Vid hållplatserna runtomkring står fem andra bussar (med chaufförer i) som ska till andra ställen samt en buss som det står "ej i trafik på". Det är alltså sammanlagt sex stycken SL-anställda chaufförer som är vittnen till att vi är en stor samling människor som står och väntar vid hållplatsen.
Ingen Arlandabuss kommer, de andra bussarna åker iväg.
Jag ringer SL´s kundtjänst för att påpeka att vi är ganska många som står och väntar på en utebliven buss. Tolv minuter senare kommer jag fram och kan framföra mitt ärende. Personen i fråga har "inga rapporter" på att en buss saknas.

Av detta besked kan jag bara dra slutsatsen att

a) SL har - 2011 - ingen koll på vart deras bussar befinner sig (det borde inte vara så omöjligt med dagens teknologi)

b) ingen av de sex chaufförer som såg oss stå och vänta bemödade sig med att anmäla problemet till sin arbetsgivare (vi som stod och väntade på bussen betalar dessutom deras lön)

Nu när jag kom hem på kvällen skrev jag ytterligare ett mail till SL om det inträffade (jag skulle kunna ha kopierat det jag skrev för ett par veckor sedan). Men den här gången bad jag dem bara att återkomma om de ville ersätta mig för den förmögenhet jag lägger ut varje månad för att ringa och påpeka för dem att deras trafik inte fungerar (eftersom de bevisligen inte har koll på det själva). Fler dumma svar behöver jag nämligen inte (som jag fick förra gången).

SL är en oerhört nonchalant instutition.

Jag drar mig för att använda starka uttryck som "hata" - det är ytterst få "förunnat" att bli hatad av mig. Men idag gick jävlar i mig gränsen även för SL! Jag hatar dem.

Det ska tilläggas att jag i söndags blev bjuden på en ofrivillig sightseeing i kommunen då chauffören körde fel och fick åka en bra bit innan han kunde vända bussen och köra rätt väg. Det kanske var därför SL höjde månadskostnaden med 100 kronor så resenärerna skulle få sig en sightseeing på köpet?

Personligen klarar jag mig dock utan det.

Kommentarer
Postat av: Therese

Förstår verkligen din frustration! Riktigt dåligt! Spännande att se om det kommer någon ersättning för besväret.

Kram!

2011-10-26 @ 12:25:58
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Mika

Skaffa bil eller trampcykel i stället.

2011-10-29 @ 21:11:35
URL: http://mikaaalto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0