Vila i frid, Sven Tumba

Under några år i början av 2000-talet arbetade jag på ett flygbolag som förde mig till Örnsköldsvik med jämna mellanrum. Bland annat hamnade jag på samma hotell den kvällen som Foppa hade sin bankett i samband med invigningen av sin golfbana.

Hela hockeyeliten var närvarande. Inte bara den svenska utan många spelare från NHL kunde jag se i lobbyn vid ankomst (självklart fick vi inte närvara vid själva banketten men under ett par minuter stod jag i lobbyn, tittade mig omkring med stora ögon på alla hockeyprofiler och välsignade min lycka).

Morgonen efter var det dags för mig att äta hotellfrukost och dra iväg på jobb igen.

I frukostmatsalen hamnade jag vid bordet bredvid Sven Tumba. Han hälsade på mig och alla andra gäster som skulle inta sin frukost. Bara det gjorde mig imponerad av honom! Vilken härlig utstrålning. Vilken gentleman. Vilken genuin värme han spred omkring sig.

Tumba åkte sedan som passagerare på min flygning ner till Stockholm-Arlanda. Jag bad honom att skriva en autograf till min mamma vilket han gladeligen gjorde. Hon blev mäkta stolt eftersom han överst på pappret skrivit "Till vännen Yvonne".

Vila i frid, underbara människa.

(Ex, Ex, DN, AB, AB, AB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0