I helgen är det officiellt vår hemma

Jag har mina traditioner och rutiner. Julpyntet kan jag till exempel börja med riktigt tidigt. Redan i början av november kan det börja glittra och glimma här hemma. Däremot har jag väldigt bråttom med att sedan packa ner pyntet när julen väl är över. Gärna på nyårsdagen om jag inte är ute på jobb. Vid den tidpunkten är jag nämligen så pass less på vintern redan att jag mentalt har vår.

Julslingan på balkongen är dock en annan historia. Bara för att jag inom mig är redo för våren i början av januari så innebär det ju inte att vädret är det (i år kom ju dessutom vintern inte igång på allvar förrän då). Det är ju bedrövligt mörkt och tråkigt på kvällarna fram till nu typ. Och då lyser min ljusslinga upp tillvaron lite.
Därför får alltid min julslinga hänga kvar till Valborg.

Så den här helgen ska slingan tas ner och bäras ner i källaren. Det känns faktiskt lite vemodigt samtidigt som det innebär att jag nu kan börja göra i ordning balkongen inför sommaren.

När ljusslingan försvinner är det officiellt vår här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0