Ny bekantskap i köket - Donal Skehan

Jag är mycket förtjust i tidningen Elle Mat & Vin. Trots att det är den enda mattidningen jag numera prenumererar på så har de senaste fyra numren legat oöppnade på köksbordet. Jag har varken haft tid eller ro i kroppen att sätta mig ner och titta igenom dem.

Men igår tog jag ur tidningarna ur plasten (de kommer alltid fint inplastade) och bläddrade lite i dem. Jag föll omedelbart för recepten gjorda av en ung irlänsk kock - Donal Skehan. Han är en ny bekantskap för mig men kände genast att det var någonting speciellt med den här killen (förutom att han är söt som socker).

Hans första kokbok på svenska - Kitchen Hero - har precis släpps på svenska. Han bloggar själv om mat och där kan man lustigt nog läsa att även han är väldigt förtjust i Leilas saffransskorpor.

Donal blir dagens inspiration i köket!

Kitchen Hero
Bild lånad från adlibris.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0