Oväntad bonus: prinsessan Estelle!

Inte för att jag någonsin ser speciellt mycket av vår kung när jag är och uppvaktar på Yttre borggården (det gör man inte när man är tre äpplen hög och vägrar högklackat på grund av kullerstenarna i Gamla stan). Det är ändå en trevlig tillställning och ett ypperligt tillfälle för mig att visa kungen min uppskattning.

I år var det varmare än vanligt och dåligt organiserat runt Slottet. Istället för att få de nyfikna människorna som stod utanför Yttre borggården att faktiskt gå in så var det en vakt i fånig hatt som koncentrerade sig på att se till att hästkortegen skulle få plats att komma fram. Det hade varit så mycket bättre att dirigera folkmassan rätt.
Jag och mamma smet till sist in på Yttre borggården där det fanns plats för hur många människor till som helst. Jag tror många kände sig blåsta på konfekten.

Vi blev nämligen bjudna på en oväntad bonus på slutet: lilla prinsessan Estelle!

Det förgyllde den något ansträngande dagen och gjorde mödan värd (hettan och buffliga ryska turister i kombo tärde annars lite väl mycket på mitt humör).

Titta på alla fina bilder från dagen här:

(Kungahuset, Ex, Ex, Ex, AB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0