Fredagspanelen om Bob Geldof och lycka

Var så goda, vänner! Här är veckans Fredagspanel:

1. VEM ÄR DIN FAVORITFÖRFATTARE?

Det där går i vågor. Jag älskade verkligen Millenium-triologin och det hade varit spännande att följa Stieg Larssons utveckling som författare.
Men många av dem jag gillar att läsa spårar ur efter ett par böcker. På 90-talet skrev Elizabeth George fantastiska deckare men de senaste böckerna har jag inte ens orkat igenom.

2. VAD ÄR LYCKA FÖR DIG?

Ro i själen.

3. VILKEN LEVANDE PERSON BEUNDRAR DU MEST?

Bob Geldof. Inte nog med att han tog steget att bokstavligt talat lyfta arslet ur soffan och försöka göra en förändring i världen - han har ju också visat sig vara en beundransvärd man på många andra sätt (läs hans biografi HÄR).

4. VAD ÄR DU MEST MISSNÖJD MED HOS DIG SJÄLV?

Att jag i vissa situationer i livet har fegat ur, varit lite väl försiktig och inte vågat ta steget. Jag har dock blivit mycket modigare med åren.

5. VILKEN ÄR DIN STÖRSTA TILLGÅNG?

Min humor och min hälsa.



Bob Geldof gav Bono uppdraget att sjunga den svidande textraden "Tonight, thank God it´s them, instead of you". Viktiga ord som vi borde påminna oss själva om lite oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0