Fredagspanelen om favoritplatsen hemma och oförglömliga tv-ögonblick

Det blir inte mycket tid för bloggande under OS. I synnerhet inte när man jobbar heltid och ska hinna med sin egna träning också. Det har varit en hektisk vecka men i natt har jag fått åtta timmars sömn, rejäl återhämtning och har nu jour fram till 14:00 (som jag givetvis hoppas på få tillbringa hemma).
 
Förra veckans Fredagspanel utgick på grund av tidsbrist men veckans kommer här:
 
1. VILKEN ÄR DIN FAVORITPLATS HEMMA?
 
Självklart köket! Det är i det rummet jag är mest kreativ. Det är där jag lagar mat, bakar, filosoferar och skriver.
 
2. VAD SÄGER FOLK TILL DIG PÅ STAN?
 
Onödiga kallpratsfraser.
 
3. VAD VILLE DU BLI SOM BARN?
 
Artist. Jag älskade att sjunga och spela teater som barn. Med åren upptäckte jag dock att min personlighet inte alls rimmade särskilt väl med mina ambitioner eftersom jag saknar en exhibitionistisk ådra.
 
4. VAD I SVERIGE SAKNAR DU MEST NÄR DU ÄR UTOMLANDS?
 
Faktiskt ingenting. Jag åker utomlands för att få nya intryck och influenser - inte äta Kalles kaviar.
 
5. HAR DU ETT TV-ÖGONBLICK DU ALDRIG GLÖMMER?
 
Självklart Foppas straff i Lillehammer 1994! Men jag minns även när prinsessan Diana dog och veckan som följde. CNN visade rapporteringar om olyckan dygnet runt och jag satt verkligen framför tvn hela veckan fram till begravningen var över.
 
 
Åh, de där sköna axelrullningarna innan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0