Fredagspanelen om härliga läsupplevelser och hösten

På hemmaplan igen efter fyra dagar på resande fot. Visserligen i arbetet men jag har haft det oförskämt bra. Det firar jag med att bjuda på veckans Fredagspanel:
 
1. VAD ÄR DIN BÄSTA LÄSUPPLEVELSE?
 
Här skulle jag självklart vilja svara Bibeln men det är en ganska trög läsupplevelse (i alla fall om man försöker läsa den från pärm till pärm). Rent spontant svarar jag istället Millenium-triologin trots att jag förmodligen läst böcker som varit bättre. Men dessa tre böcker har en speciell plats i mitt hjärta och de var så mycket mer än vad jag hade förväntat mig.
 
2. VAD ÄR BÄST MED HÖSTEN?
 
Färgerna. Naturen blir obeskrivligt vacker på hösten. Det är verkligen en årstid som rimmar väl med mig personlighet som älskar mys. Man kan börja tända ljus på kvällarna igen, ta varma och väldoftande bad, utan att få dåligt samvete krypa upp i soffan och njuta av en film eller en bok.
Det råder ett skönt lugn över hösten.
 
Jag hittar självklart massor av höstinspiration hos Pottery Barn.
 
3. VAD ÄR DU BEROENDE AV?
 
Cola zero och snus. I den ordningen.
 
4. NÄR VAR DU ARG SENAST?
 
Väldigt ofta blir jag arg när människor inte sköter sitt jobb men ändå har fräckheten att ta ut lön.
 
5. VAD FINNS ALLTID I DITT KYLSKÅP?
 
Nagellack, fransk senap och Cola zero.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0