Då var det dags igen!

Jag är välsignad med ett mycket bra immunförsvar. Och jag är mycket tacksam över det eftersom de flesta influensor och kräksjukor går mig obemärkt förbi.
Problemet är dock att förkylningar till exempel aldrig riktigt slår ut ordentligt. De ligger istället vilande i kroppen och gör sig påminda lite då och då.
 
I lördags var det dags igen - bara sex veckor efter den senaste förkylningen. Jag blev jättetäppt i näsan (det är tydligen min grej) och har sedan dess snytit mig varannan minut ungefär.
I förebyggande syfte hade jag dock köpt Frenadol i Spanien sist jag var där som sägs vara rena dynamiten mot förkylningar.
 
Jag kan avslöja att det var den inte.
 
Så fort jag kände minsta symptom tog jag Frenadol och Enchinagard blandat i apelsinjuice. Inget av dem hjälpte den här gången.
Som grädde på moset fick jag dessutom feber igår eftermiddag när jag kom hem från mitt frisörbesök i stan. Jag låg hela kvällen under ett täcke i soffan och huttrade.
 
Nu tror jag dock att jag är på bättringsvägen. Ingen feber idag.
 
Utsikten från min frisör: Hårlyday på Upplandsgatan 69.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0