En händelserik dag

Som en liten julbonus fick jag två extra dagar ledigt den här veckan. Eftersom det blev en ofrivillig husarrest igår (på grund av "rådande väderlek") så åkte jag iväg till huvudstaden idag istället (dock blev det ingen julmarknad för det hann jag inte med).
 
Målet var i första hand The English Shop i Södermalshallen. Jag började dock med att gå in i katolska domkyrkan och tände ett ljus för min morbror (han bodde bara en bit därifrån).
För mig är det en enorm skillnad på att tro på Gud och kyrkan men jag finner ändå - trots att vi emellanåt har vissa konflikter - ett lugn att vistas där. Lite högtidligt men samtidigt det mest harmoniska som finns. Jag har som vana att alltid gå in i kyrkan när jag är på Södermalm.
 
The reason for the season.
 
 
The English shop var helt fantastisk och jag rekommenderar er ett besök dit. De har allt man kan förvänta sig. Detta fick jag med mig hem:
 
 
Efter en trevlig fikastund med en vän/kollega i Götgatsbacken promenerade jag i snömodd (och tung kasse!) till Gamla stan där jag letade efter ett doftljus. Det blev dock inget (tar det på söndag istället då jag ska försöka komma dit på julmarknaden).
 
Västerlånggatan.
 
Sedan åkte jag hem, slängde i mig lite mat och passade på att åka till ICA Maxi för att storhandla. Var lika bra när jag ändå hade ångan uppe.
 
Jag kommer nog dock att somna ganska ovaggad i natt. I morgon kommer Fredagspanelen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0