Fredagspanelen om Lucia, julklappar och snö

Jag börjar så smått att komma tillbaka från förkylningsdimman. Imorgon är det dags för jobb igen (jag är ytterst tacksam över att jag var sängliggande på mina lediga dagar och slapp sjukskriva mig månaden innan semestern). Nyss tog jag ut en plåt med saffransmuffins ur ugnen som jag ska ha med mig till kollegorna imorgon och under tiden muffinsen svalnar så bjuder jag på veckans Fredagspanel:
 
1. BRUKAR DU FIRA LUCIA?
 
Nja. Lucia var nog en större sak när man var barn. Jag brukar dock ha lite glitter i håret om jag jobbar - det uppskattar passagerarna. Idag är jag dock ledig och nöjde mig med att se Lucia på tv med ett halvt öga.
 
2. BERÄTTA OM EN JULKLAPP DU MINNS?
 
De julklappar jag uppskattat mest är de som pojkarna i La Familia - Nicko och Liam - gjort själva. Nu är de så pass stora att de inte gör julklappar längre men jag har sparat allt. När de var små fick jag egengjorda dryckesunderlägg, bokmärke (använder det fortfarande), kottar målade i grönt glitter och en disktrasa med texten "God Jul Mia" på.
 
3. HUR MYCKET MELODIFESTIVAL ÄR DU?
 
Där ligger jag på minusskalan. Jag är totalt ointresserad.
 
4. VAD TYCKER DU OM SNÖ?
 
Jag tycker uppriktigt illa om snö och kyla. Ser inga som helst fördelar med snö. Uppenbarligen kan vi i Stockholmsområdet inte heller - trots vårt geografiska läge - hantera årstiden alls.
Det är svårt att ta sig fram eftersom ingen plogar längre, det är halt och kollektivtrafiken slutar att fungera.
 
5. HUR SER EN VANLIG SÖNDAG I DITT LIV UT?
 
Jag har få "vanliga" söndagar eftersom jag ofta jobbar helger. Men på en ledig dag försöker jag verkligen att vara ledig och betrakta den dagen som en söndag. Jag tränar, lagar mat, träffar vänner och kopplar bort jobbet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0