Lite bilder från dagen

Jag tog en sväng till Sollentuna centrum idag. Behövde handla lite men hade ingen större lust att vistas utomhus. Då är Sollentuna idealiskt! Tåget stannar precis vid centrum (och kors i taket: tågen gick som de skulle idag!) och det är relativt folktomt (man behöver inte stånga sig fram).
 
Julstämningen på topp!
 
Hem kom jag med 32 meter julklappspapper (det bör räcka ett tag), presentaskar, glasburkar (jag har precis bakat saffransbiscotti till fina Martin som jag ska träffa i morgon), marmelad och en liten "julklapp" till mig själv.
 
Jag är lycklig nog att vara ledig på juldagen i år (det är ingenting man kan ta för givet när man jobbar skift). Då ska jag baka scones till frukost och testa denna marmelad (från Gateau).
 
Utan att överdriva så är Ferrero Rocher den godaste chokladen jag vet. Jag hittade den här asken på ICA när jag var in där och förtvivlat letade efter pecannötter och skalade pistagenötter (utan framgång). Den kostade skjortan men var precis det jag önskade mig i julklapp! Den ska jag också spara till juldagen.
 
Tåget kom precis tillbaka till förorten då "snökaoset" började så jag såg ut som en liten snögubbe när jag klev innanför porten. Då var det ganska skönt att ställa sig vid köksbänken och baka lite grann. Har en flygning på lördag med en kollega som älskar mina Saffransgrottor så jag gjorde ett gäng som jag frös in i min nyavfrostade frys.
 
Receptet på kakorna hittar ni HÄR.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0