Fredagspanelen om svartsjuka och champagne

Innan det är dags för Mark Levengood ikväll, bjuder jag på veckans Fredagspanel:

1. HAR DU VARIT ARBETSLÖS NÅGON GÅNG?

Flera. Den längsta perioden var 2009 då jag var arbetslös i elva månader. Fast jag har aldrig haft så mycket att göra som då! Att börja jobba heltid efter den perioden var rena semestern. Det skulle letas jobb, skickas in ansökningar, gå på meningslösa möten på Arbetsförmedlingen, någon jobbintervju då och då.
En vidrig erfarenhet! Man är helt livegen som arbetssökande och blir till och med bemött som förståndsbegränsad av bekantskapskretsen: "Men har du sökt några jobb då?".

Hur besvarar man en sådan korkad fråga utan att vara otrevlig?

2. HUR OFTA DRICKER DU CHAMPAGNE?

Sällan. Ska jag vara helt ärlig så föredrar jag cava i så fall även om jag inte dricker det alltför ofta heller. Helst då den rosa naturligtvis.

3. VAD GÖR DIG SVARTSJUK?

Jag är fullt övertygad om att svartsjuka grundar sig i osäkerhet (med undantag för dem som har en psykisk störning).
Är jag trygg i mitt förhållande så finns det ingen anledning till svartsjuka. Faktum är att jag tycker att svartsjuka är en bedrövlig egenskap.

4. VAD KLARAR DU INTE AV ATT SE PÅ FILM?

Daniel Craig som James Bond. Han var briljant i "The girl with the dragon tattoo" men som Bond passar han inte.

5. VILKET ÄR DITT DRÖMPAR I KÄNDISVÄRLDEN?

Agneta Sjödin
och Thorsten Flinck. A match made in heaven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0