Quinoa och dagens träning

Jag testade att göra quinoa till maten idag. Har faktiskt - konstigt nog - aldrig köpt hem det tidigare trots att jag vet att det är till fördel att äta om man som jag vill dra ner på kolhydratintaget.
Tidigare har jag bara ätit det i sallader och med handen på hjärtat är det nog där det gör sig bäst. Jag åt quinoan varm, blandade i mina älskade edamamebönor och till det kycklingfilé. Det blev en aning smaklöst.

I fortsättningen ska jag lägga ner lite mer tid på quinoan och blanda i lite lök, tomater och örter för att ge den mer karaktär.

Träning blev det idag också. Har haft ett par mer eller mindre ofrivilliga vilodagar nu eftersom jag har varit ute och jobbat. Ikväll körde jag ett superroligt och svettigt spinningpass med en av mina absoluta favoritinstruktörer. Är verkligen oerhört träningstaggad just nu men ett intensivt arbetsschema framöver hindrar mig lite att träna som jag önskar.

Jag får följa mitt eget råd som jag brukar ge andra: träna varje tillfälle som ges!

quinoa.jpg

Kommentarer
Postat av: Junibarn

Man kan koka det med lök och en buljongtärning, det brukar bli jättegott!

2012-02-08 @ 22:06:44
URL: http://interumsren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0