Älskade pinjenöt!

Jag älskar de flesta nötter. Men en nöt som står lite högre än alla andra är pinjenöten (eller pinjekärnor kanske är den rätta benämningen?). Allt blir bra med pinjenötter. Bakverk, mat, you name it.
 
Igår när jag kom hem från Göteborg så var jag väldigt hungrig och behövde slänga ihop någonting snabbt. Jag fräste lite bacon med körsbärstomater och vitlök, hade i champinjoner och färsk sparris, kokade fullkornstaglitelle och blandade ihop (med salt och peppar och ett par droppar chiliolja). Över detta strödde jag rostade pinjenötter och parmesanost.
 
Jag hann inte ens att ta en bild på den ljuvliga måltiden innan den hamnade i min mun.
 
Pinjenötter är min vardagslyx. På Willys kan man hitta påsar (50 gram) för "bara" 23 kronor. De tjänar duktigt med pengar på min passion.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0