Goda alternativ till pasta, ris och potatis

Sedan 2004 har jag - i den mån det går - bytt ut vita kolhydrater mot fullkornsvarianten. Tyvärr är fullkornspasta (till exempel) dubbelt så dyr som den vanliga med den påföljd att det är svårt att hitta i butikerna. Kunderna tycker att det kostar för mycket och därför tar man inte in det i sortimentet (dessutom är den enda fullkornspastan som går att äta Barrillas så när jag ser den någonstans så köper jag flera paket. Kungsörnens fullkornspasta smakar kartong).
 
De senaste veckorna har jag följt Bob Harpers råd "inga kolhydrater efter lunch" (även fullkorn). Ganska logiskt egentligen. Men det finns ju andra alternativ än ris, pasta och potatis till middagen.
 
Jag fick väldigt bra idéer från den här artikeln. I synnerhet rekommenderar jag blomkålsmoset. Det är riktigt gott, billigt och lätt att göra.
 
Till middag ikväll ska jag äta en Boeuf Bourguignon (som jag lagade igår kväll) och till den har jag chèvreost och rostade valnötter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0