Italiensk afton i köket

Efter att ha letat runt ett tag hittade jag slutligen en fin glasburk att ha biscotti i. En sån där som alltid kan stå framme. Problemet är bara att det ser väldigt dumt ut när den är tom, när det inte finns några biscotti i den. Nu har dessutom glasburken varit i min ägo ganska länge och därför är det hög tid att jag bakar lite gott som jag kan lägga i den (bild på burken lägger jag upp i morgon).
 
Och biscotti är inte den enda italienska delikatessen jag kommer att tillaga ikväll. Visserligen kanske det är som att svära i kyrkan att GI-anpassa italiensk mat men det ska jag försöka mig på. Just nu håller jag på att koka en tomatsås som slutligen ska bli en auberginegratäng med kalvfärs.
Blir det bra får ni receptet sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0