Laxfärsbiffar med avokadosås

Kvällens middag bestod av laxfärsbiffar, blomkålsmos och avokadosås. Jag har lagt upp receptet på biffarna tidigare men hittar det inte i bloggen eftersom jag inte längre kan söka i den (inte heller kan jag blogga från mobilen).
 
INGREDIENSER:
 
500 gram lax
1 vitlöksklyfta
1 liten lök (gärna sommarlök eller sharlotten)
1-2 tsk majzenamjöl
1 tsk sambal oelek
riven ingefära efter smak (jag har nog i 1 msk)
saft av en halv citron
1 litet ägg
salt, peppar
 
GÖR SÅ HÄR:
 
Hacka laxen i mindre bitar och lägg i en skål. Hacka lök och vitlök och häll i skålen. Mixa sedan med en mixerstav till önskad konsistens. Tillsätt resterande ingredienser och blanda noga.
Klicka ut lagom stora biffar och stek i lite rapsolja på medelhög temperatur.
 
Avokadosåsen är enkel: Jag mixar ett par avokado, häller i lite naturell yogurt och saltar och pepprar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0