Semesterpaneln om barndomsminnen och Sicilien

Tar en paus i dagens storstädande för att bjuda er på veckans Semesterpanel:
 
1. VILKET TV-PROGRAM MISSAR DU ALDRIG?
 
På tisdag börjar en ny säsong av "Project runway" TV3. Det är ett program som jag försöker följa. Älskar det! Jag är så imponerad över deltagarna som kan skapa sagolika kreationer på ett par timmar. Och så är jag vansinnigt förtjust i Tim Gunn. Vilket behaglig människa. Make it work! Carry on!
 
Tim Gunn
 
2. VILKET ÄR DITT FÖRSTA BARNDOMSMINNE?
 
Jag minns oerhört mycket från min barndom. På gott och ont. Elvis dog när jag var drygt 4,5 år. Det har jag vaga minnesbilder av (det var nog en traumatisk händelse i min familj).
 
3. NÄR GRÄT DU SENAST?
 
På ett dop härom veckan. Dop är vanligtvis en av de tillställningar då jag inte brukar gråta men när storasyster (7,5 år?) sjöng för sin lillebror som döptes sprutade tårarna på alla i kyrkan. Så vackert!
För en gångs skull hade jag inga näsdukar i handväskan - det misstaget gör jag aldrig om.
 
4. VAD LÄGGER DU HELST PÅ GRILLEN?
 
Kött!
 
5. VILKET RESMÅL BESÖKER DU GÄRNA IGEN?
 
Sicilien. Jag besökte ön för första gången för ganska exakt fyra år sedan och när jag tog mina första steg utanför flygplatsen kände jag "här är jag hemma". Fantastiskt vackert och mat så ljuvlig att den inte går att beskrivas med ord - den måste upplevas (samt kaffet och glassen).
 
Katedralen i Catania

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0