Lyckades på första försöket!

Härom kvällen fick jag för mig att jag skulle testa att göra macrons (detta lillla bakverk har lika många varianter på namn som den har smaker). Jag medger att tidpunkten var illa vald eftersom det kräver både koncentration och tålamod och någon kvällsmänniska är jag inte.
Trots detta lyckades jag att få till dem på första försöket.

Eftersom jag aldrig tidigare gjort macrons så köpte jag mandelmjöl den här gången. Ville inte lägga ner tid och energi på att göra eget om det skulle misslyckas. Annars är processen att göra eget mandelmjöl värt sitt slit. Det blir fantastiskt gott.



Resultatet blev chokladmacrons med tryffelfyllning:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0