Flygjubileum för mig idag

Idag firar jag 13 år som flygande. Det var 13 år sedan exakt jag hade min första flygning. Jag minns den självklart fortfarande väl - det var en flygning ner till Teneriffa (i en smurfblå uniform designad av Elizabeth Emanuel).
 
Under dessa 13 år har jag hunnit med 5 flygbolag, varit kontraktsanställd, blivit uppsagd, varit med om en konkurs, varit ofrivilligt arbetslös, haft ett tre år långt inhopp på ett kontor (när jag sedan kommer att se tillbaka på mitt liv kommer dessa år att minnas som de värsta i mitt liv - men de fick mig också att inse vad jag inte skulle jobba med).
 
Nej, att flyga är inte det tryggaste yrkesvalet. Men definitivt det roligaste.
 
Framför allt har jag ju fått träffa hundratals härliga och underbara kollegor under årens lopp. Och fått besöka platser som jag aldrig hade fått se annars.
 
Jag hoppas det blir många fler roliga år till i luften!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0