Fredagspanelen om favoritdrycker och Bob Geldof

När jag ändå har ångan uppe kommer veckans Fredagspanel:
 
1. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
 
Jag har två: kaffe och cola zero. En dag utan något av dessa känns otänkbart.
 
2. VAD LÄGGER DU MEST PENGAR PÅ I MÅNADEN?
 
Hyra och hushållsutgifter. Men när det gäller de sistnämnda så är jag föredömligt ekonomisk. Jag storhandlar och passar på att fylla frysen när någon av affärerna i kommunen har bra erbjudanden. Jag köper aldrig färdiglagad mat utan lagar allting själv.
Tidigare lade jag ut stora summor på pocketböcker varje månad tills jag kom till den punkten då det var ohållbart. Jag köper fortfarande böcker men inte i samma utsträckning utan lånar mer på biblioteket.
 
3. HUR ÄR DU SOM BILFÖRARE?
 
Oehört laglydig. Jag har haft körkort sedan 1991 och har aldrig fått en fortkörningsbot. Däremot är jag inte alls förtjust i att köra bil så jag gör det inte så ofta och undviker att göra det helt på vintern samt när det är mörkt ute.
 
4. VEM BORDE FÅ ETT NOBELPRIS?
 
Bob Geldof! Hans insats för de svältande i Afrika fick inte tillräckligt med cred i de "fina" salongerna.
 
5. VAD OROAR DU DIG MEST FÖR I VARDAGEN?
 
Jag försöker att låta bli att oroa mig för mycket om vardagliga ting eftersom det tar för mycket energi som kan läggas på annat. Jag har ett jobb som jag trivs med, kan betala mina räkningar och har fantastiska människor i mitt liv. Så länge jag har det är jag bara tacksam.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0