Fredagspanelen om självförtroende och stjärnor

Efter en Ego-dag hos frissan - samt en trevlig fika med en väninna - kommer här Fredagspanelen:
 
1. SKULLE DU SÄGA ATT DU ÄR ALLMÄNBILDAD?
 
Mer än genomsnittet! Förvånansvärt många jag känner läser aldrig tidningar (på sin höjd rubrikerna) eller ser nyheter. Jag tycker att det är lite skrämmande eftersom de då blir så otroligt insnöade i sin egen lilla bubbla. Det kan inte direkt vara intellektuellt stimulerande att vara så omedveten om vad som händer i världen. Saknar man allmänbildning så saknar man även förmågan att ifrågasätta.
Men det ger en sorglig förklaring till varför en del kvinnor tror att man kan bota cancer med korkade statusuppdateringar på Facebook.
 
2. VEM TYCKER DU ÄR SVERIGES STÖRSTA STJÄRNA?
 
Våra största stjärnor var utan tvekan Greta Garbo och Ingrid Bergman.
 
 
3. HAR DU ETT BRA SJÄLVFÖRTROENDE?
 
Ja. Jag vet vad jag är bra på och vad jag ska undvika att göra.
 
4. NÄR KÖPTE DU SENAST NÅGONTING RIKTIGT DYRT?
 
För två månader sedan när jag bokade min Thailandsresa. Så mycket pengar var det länge sedan jag lade på en och samma sak.
 
5. VILKEN ÄR ÅRETS MEST MENINGSLÖSA MÅNAD?
 
Januari. Den är som gjord för att åka iväg på semester någonstans där det är varmt och skönt. Det är mörkt och kallt hemma, folk har inga stålar efter jul- och nyårshelgerna och det känns vansinnigt långt kvar till våren. Januari känns alltid dubbelt så lång än vad den faktiskt är. Jag tror jag har valt rätt som åker bort i två veckor kommande januari. Det ger nog istället en härlig energiboost inför våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0