Josephine - en träningsförebild!

Som kund har jag mycket befogad kritik att ge SATS som företag (i synnerhet när man som jag tränar i förorten). Men en av sakerna jag dock uppskattar mycket hos dem är deras reklamkampanj med "vanliga" motionärer. Dessa bilder hänger lite här och där på anläggningen och personerna på bilderna ser exakt ut så som vi gör som tränar där. Unga, gamla med olika förutsättningar, olika bakgrund, olika mål med träningen och olika kroppsformer.
 
Det som är gemensamt för personerna på bilderna är träningsglädjen de utstrålar. Man blir inspirerad och framför allt glad när man ser dem. Dessa härliga människor förgyller tillvaron i träningslokalerna i sin tysthet genom att låna ut sitt ansikte och lite av sin träningshistoria till en till synes oskyldig reklamkampanj.
 
Därför blir jag uppriktigt sagt ledsen och bedrövad efter den senaste veckans "vikthån" mot en av tjejerna i kampanjen - Josephine.
Det är en vacker kvinna som utstrålar glädje och harmoni. Bara av ett porträtt utläser jag att hon tycker att det är roligt att träna och vill dela med sig av detta för andra. Jag tror inte att hon i stunden som bilden togs kunde ana vilka obehagliga följder detta skulle få och jag är så förtvivlad över att hon blivit utsatt för det hon har blivit. Jag kan inte annat än hoppas och önska att Josephine är en så stark person att hon inte tar av sig av dessa grundlösa hån av en person som verkar vara hennes raka motsats som saknar både empati och självkänsla och på grund av detta måste angripa andra personer.
 
Ska man försöka hitta någonting positivt i veckans debatt så är det att man ännu en gång bevisat att man inte kan sätta ett likhetstecken mellan smal och lycklig. För man kan inte vara lycklig inombords när man går till sådana angrepp!
Sedan kan man ju också ställa frågan om man borde håna andra för hur de ser ut när man själv inte har ett fördelaktigt utseende?
 
Josephine: du och alla andra "vanliga" motionärer i reklamkampanjen inspirerar mig och många andra i vår träning. Din härliga utstrålning och träningsglädje är någonting jag vill uppnå. Skaka av dig alla onda ord och ta med dig det på vägen istället!
 
(Ex, Resumé, AB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0