Julklappstips: Essencefabriken

Ett av de mysigaste ställen Stockholms innerstad har att erbjuda är Essensefabriken. Jag hittade dit efter att ha varit på jakt efter pistageessence och förälskade mig direkt i den lilla butiken.
Den har behållt sin gammeldags charm och varorna man köper ligger i vackra glasburkar (som man sedan kan spara och fylla på). Förutom essencer finns bland annat spännande kryddor, strössel och saffran.
Numera använder jag aldrig något annat vaniljsocker än det jag köper där.
 
Butiken ligger centralt på en tvärgata till Drottninggatan och är verkligen värt ett besök.
 
I skyltfönstret.
 
Mina fynd från dagens besök: pinjenötter, vaniljsocker och essence.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0