Kanske-färg till vardagsrummet

Jag ska så småningom (helst så snart som möjligt) måla om i mitt vardagsrum. Det ska få sig en rejäl "makeover" eftersom en ny soffa är på gränsen till akut. Att hitta en soffa som faller mig och plånboken i smaken har dock inte varit det lättaste. Nu har jag i alla fall kommit så långt att jag vet vilken modell jag vill ha - kvar är bara att välja klädsel.
 
Och i ärlighetens namn är det lika svårt att välja färg till väggarna som det är att välja soffa. Antingen fortsätter jag i samma stil som nu: neutrala gräddvita väggar som gör att man kan ha i stort sett vilken kulör som helst på textilierna. Eller så är jag lite mer vågad och väljer en färg där jag kanske blir lite mer låst men ger rummet mer karaktär.
 
Här är en bild som jag hittade på nätet häromdagen. Man får bortse från den hemska fågellampan! Men färgen på väggen tilltalade mig. It´s a maybe!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0