Lite bilder från Dubai

Efter en ovanligt lång och omständig resa från Dubai kom jag äntligen hem strax efter tio i morse. Övertrött eftersom jag bara fått två små tupplurar på 28 timmar.
Lyckligtvis kunde jag somna och vaknade inte förrän nu efter fem på kvällen.
 
Jag har inte ens packat upp ännu. Hittade lite julklappar men annars var shoppandet en flopp! De hade precis börjat med julskyltningen på Pottery Barn så ingenting av det jag ville ha fanns ännu, Victoria´s secret-butiken var under ombyggnation och skulle inte öppna igen förrän 17 november.
 
Lite härlig värme fick jag i alla fall ta del av.
 
Det var ungefär 33 grader i skuggan. Här är utanför Dubai Mall.
 
Lite inspiration. Det jag fick med mig från Pottery Barn var deras katalog.
 
Inomhustaxi i Dubai Mall. Det är faktiskt inte en så galen idé som det låter (det är ju trots allt världens största shoppingmall) även om den kanske i första hand inte är ämnad för oss normalinkomsttagare.
 
Borde vara obligatoriskt på alla hotell worldwide: manick där man kan ladda sin lur!
 
I morgon får ni se de få fynd jag gjorde. Resten av kvällen kommer jag nämligen att tillbringa i soffan framför tvn. Det blir inga kraftansträngningar över huvud taget.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0