Övergår mitt förstånd

Senast igår konstaterade jag att det troligtvis inte finns någon i min bostadsrättsförening som sorterar sina sopor lika noggrant som jag. Visserligen är inte ett kök i en lägenhet som byggdes 1989 anpassad att sortera sopor alls så den tråkiga påföljden blir att man får trängas med flera små "sopstationer" som innehåller olika avfall. Inte snyggt men jag drar ändå mitt strå till stacken.
 
Och eftersom jag försöker tänka på miljön så smärtar det i mitt hjärta varje gång jag ska köpa en vaniljstång. Det ligger nämligen bara EN liten stång i en hel glasburk!
Det bara måste finnas en bättre förpackning att lägga den i. Jag vet att man på få ställen säljer vaniljstänger i små rör eller i påsar - varför har inte den idéen slagit överallt?
 
Det övergår mitt förstånd helt enkelt.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0