Säkra tips för att få tyst på Jehovas vittnen

Jag måste ändå ge Jehovas vittnen en eloge för att de har kommit så pass långt i utvecklingen att de numera använder telefon när de "vill nå ut med sitt budskap". Förvisso hade väl det aldrig hänt om inte var och varannan port idag hade varit utrustad med kod och de därför inte kommer in för att knacka dörr.
 
På vägen till Pan-ICA för en stund sedan ringde en dam från "Rikets sal". Redan DÄR går jag till attack. Och nu ska ni få lära er mina tips på hur man får ett vittne att hålla tyst:
 
1. Jag börjar med att tacka Jehovas vittnen för att de finns. För utan dem hade jag aldrig konverterat till katolicismen.
 
2. Rekommendera Jonas Gardells "Torka aldrig tårar utan handskar" (de är väldigt homofobiska).
 
3. Upplys om att "älska din nästa som dig själv" faktiskt är ett BUDORD och borde således vägra tyngre än texter tagna ur sitt sammanhang.
 
Längre än så kom jag inte idag förrän damen tackade för sig. Jag hann aldrig informera henne om att Jesus nästan uteslutande umgicks med människor som Jehovas vittnen än idag har fräckheten att fördöma (och många andra också för den delen).
Det lär dock ta ett tag innan jag får chansen att göra det - de lär inte ringa tillbaka den närmsta tiden.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0