Kärlek vid första stekningen

Först idag har jag haft tid och möjlighet att testa min nya, fina Le Creuset-stekpanna. Premiärrätten blev stekta tortillabröd med pestoost emellan (parantes: det blev väldigt gott men färgen på smält pestoost påminner om sånt där grönt slajm som fanns i en burk som vi 70-talister lekte med som barn. Svartvitt hade kommit till sin rätt här).
 
Och det var - självklart - kärlek vid första stekningen. Vilken härlig känsla det är att laga mat med riktiga redskap, hörrni. Inga svordomar, ingen besvikelse. Bara sann glädje.
 
Jag råder er att investera i bra köksgrejor. På sikt tror jag att det kan rädda många äktenskap.
 
Min fina finns för 849 kronor hos Bagaren och kocken. Och då är det 10 års garanti på den! Redan nu kan jag säga att den är värd varenda krona.
 
 
Le Creuset Stekpanna Toughened Aluminium Låg 28 cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0