A good day to work out

Utan att ens behöva blanda in vetenskapliga belägg kan jag konstatera att träning ger energi. I synnerhet den jag utför utomhus.
På grund av ett fördelaktigt arbetsschema har jag den senaste veckan kunnat ägna extra mycket tid åt träningen. Och det märks - jag är så mycket piggare på dagarna, sover bättre på nätterna och har massor med positiv energi i kroppen.
 
Jag är väldigt tacksam över att vädret är som det är just nu också så jag kan börja mina dagar med en lång powerwalk. Även om det är lite väl kallt fortfarande på morgonen så är det ändå skönt att promenera i solsken.
 
På eftermiddagen igår körde jag ett benpass på gymmet. Det är inte den muskelgrupp som jag tycker är roligast att köra men samtidigt är det kanske just där som man märker resultat snabbast.
 
Så snart som jag druckit upp min kopp kaffe ska jag ta en lång promenad (det gör jag innan jag har ätit frukost). Senare idag ska jag även köra lite styrka och avslutar tisdagen med ett spinningpass.
 
Gårdagens mellanmål: tonfisk i vatten och en avocado på hårt bröd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0