Top of the rock

Med tanke på mitt yrkesval brukar folk bli lite förvånade när jag säger att jag är höjdrädd. Men att vara ombord på ett flygplan är en helt annan sak eftersom jag aldrig ser marken. Jag har ingen uppfattning om hur högt upp jag är. Att däremot åka hiss i 67 våningar (redan där blir man medveten om hur högt upp man ska) för att sedan kliva ut på en öppen terrass där man - om man lutar sig fram - kan se gatan nedanför är väldigt otäckt för mig.
 
Trots denna rädsla har jag utsatt mig för detta ett par gånger.
 
Förra gången jag besökte New York åkte jag upp i Empire state building. Det är en riktig turistfälla. Man får köa i flera timmar och det är onödigt dyrt. Man känner sig lite blåst på konfekten när man kommer ner igen.
 
Istället rekommenderar fler och fler att man åker upp i Rockefeller center. Visserligen får man köa en stund där också och det kostar 25 dollar per vuxen men utsikten är oslagbar. Helt fantastisk!
 
Jag firade min födelsedag med att bland annat åka upp till Top of the rock.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0