Fredagspanelen om månader och blommor

Samtidigt som jag njuter av den klassiska "Diamond dogs" från 1974 bjuder jag er på veckans Fredagspanel:
 
1. VILKEN MÅNAD ÄR DIN FAVORIT?
 
Jag gillar de flesta på något sätt. De jag tycker minst om är november, januari och februari. Det är liksom bara kallt och mörkt då. Brukar inte hända så mycket heller.
Fast i februari nästa år är det både OS och Antikmässan i Stockholm och det ser jag ju verkligen fram emot.
 
2. VILKET LAND BESÖKTE DU SENAST?
 
Kreta i jobbet i går natt. Fast det räknas inte eftersom vi bara står på marken i en timme med planet. Privat var mitt senaste utlandsbesök USA i mars.
 
3. SAMLAR DU PÅ NÅGOT?
 
Inte så medvetet men jag har tydligen en fetisch för kaffekoppar. Så pass många att jag nu håller på att rensa ur skåp för att sälja på Täby Loppis någon helg i augusti.
 
4. VILKET ÄR DET FARLIGASTE DJUR DU HAR SETT?
 
Ärligt talat har jag inte sett så många farliga djur i verkligheten. Försöker undvika dem.
 
5. VILKEN BLOMMA GILLAR DU ALLRA MEST?
 
Jag är vansinnigt förtjust i tulpaner. Och självklart rosor. Däremot är jag inte mycket för krukväxter.
 
 
Min favorit från "Diamond dogs"-plattan: Sweet thing/Candidate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0