Överväldigad av makalöst bra service hos Apple

Ok, snabb resumé: den 17 juni lämnade jag in min lur hos Tele2 i Sollentuna centrum för batteriet hade lagt av (inga problem - garantin gällde fortfarande). Två veckor senare får jag en "ny" lur av dem. Problemet är bara att jag fått en som är trasig - låsknappen fungerar inte. Så jag lämnar in den på nytt.
 
Igår åkte jag till Sollentuna för att se vart den tagit vägen. Den hade kommit dit den 16 juli men jag hade inte fått något meddelande om det ("Vår SMS-tjänst strular lite.." "Ok, men ring mig då!").
Man får en lapp med där åtgärderna som gjorts står uppskrivna. Jag citerar:
 
"Återställd och uppdaterad, inget fel kunde återskapas. Har utfört tester på låsknappen och det har fungerat bra".
 
Ok, tänkte jag. Då fungerar den väl nu då.
När jag kommer hem och ska synka luren mot Itunes så får jag upp ett felmeddelande (typ tjugo gånger). Jag ringer då Apple kundservice där en kille försöker hjälpa mig via telefon (vilket tålamod han hade!). För att göra en lång historia lite kortare så rekommenderade han mig att jag bokade en tid för hjälp på Apple Store i Täby. Vilket jag gjorde tills i eftermiddag.
 
Tro mig när jag säger att jag hade laddat med taggtråd till frukost - jag har inte haft tillgång till min telefon sedan den 17 juni.
Taggtråden visade sig dock inte behövas för jag blev bemött på ett oerhört professionellt och tillmötesgående sätt. Jag berättade hela historien för en kille som lyssnade tills jag var klar, han testade låsknappen och konstaterade att den fortfarande var trasig. Han gick bara och hämtade en ny lur till mig. Utan tjafs. Dessutom fick jag hans visitkort ifall att det dök upp några frågor. 
 
Det märks att Apple är ett amerikanskt företag - de kan verkligen service (svenska företag - se och lär). Jag är mycket imponerad! God bless America!
De anammar verkligen Lennons klassiska replik: "There´s no problem - only solutions".
 
Jag ska dock tillägga att killarna på Tele2 i Sollentuna varit fantastiska de med - det är inte deras fel att luren inte blev fixad (de skickar ju bara vidare). Dock ska jag i nästa vecka när jag är ledig gå in till dem och ge lite feedback. Kan ju ligga i deras intresse om inte annat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0